Nieuws RNHB en Unite realiseren efficiënt aanvraagproces door slimme samenwerking

RNHB en Unite realiseren efficiënt aanvraagproces door slimme samenwerking

20 mei 2020

Dit artikel delen

RNHB biedt intermediairs voortaan nog meer gemak bij het indienen van een aanvraag, door de samenwerking aan te gaan met vergelijkingsplatform Unite. ‘We bevorderen hiermee dat het intermediair direct een financieringsvoorstel van ons krijgt’, aldus Ivo Knottnerus, CEO van RNHB.

‘Een intermediair weet zo vrijwel zeker dat de aanvraag die hij bij RNHB inschiet, ook daadwerkelijk resulteert in een kredietovereenkomst’, meent Erik de Voogd, oprichter van Unite. ‘Het intermediair zal achteraf dus niet snel te horen krijgen dat zijn aanvraag niet binnen de acceptatierichtlijnen valt; een proces dat veel tijd en moeite scheelt.’ Zowel intermediairs die l een raamovereenkomst met RNHB hebben, als intermediairs die dat nog niet hebben, kunnen via Unite een aanvraag indienen.

Grote rol weggelegd voor intermediairs
In de strategie van RNHB is een grote rol weggelegd voor het intermediair, via wie een groot deel van de klanten bediend wordt. Zo is er het afgelopen jaar een compleet nieuw intermediairportaal ontwikkeld en gelanceerd om intermediairs nog beter van dienst te kunnen zijn. Intermediairs kunnen de status checken, documenten uploaden en vereiste acties inzien voor alle aanvragen die zij namens klanten bij RNHB hebben ingediend. Het intermediairportaal biedt hen het overzicht dat zij nodig hebben om hun klant nóg beter te kunnen helpen. Zo hoeven zij niet meer heen en weer te mailen of bellen over de status van aanvragen.

De weg naar een ‘connectiviteitsplatform’
Door samen met intermediairs continu verbeteringen door te voeren op het portaal, hoopt RNHB hen steeds beter te kunnen faciliteren bij het indienen van een aanvraag. ‘Een manier om dit te doen is het koppelen van ons portaal aan andere, vooruitstrevende platformen, zoals Unite’, verklaart Ivo Knottnerus, CEO van RNHB. ‘Door de samenwerking met Unite nemen we intermediairs veel werk uit handen. De aanvraag die via Unite wordt ingediend, heeft namelijk een hoge kans van slagen. Van tevoren wordt al gescreend of deze binnen onze acceptatierichtlijnen valt. Bovendien stroomt de aanvraag automatisch binnen op ons portaal. Dit betekent dat intermediairs niet alle gegevens opnieuw hoeven in te voeren. Het intermediair wordt op deze manier volledig geservicet in snelheid, duidelijkheid en gemak: van het indienen van de aanvraag tot het ondertekenen van de overeenkomst door de klant. Om dit nog beter te kunnen faciliteren, zullen we in de toekomst bijvoorbeeld ook service providers aansluiten.’

Ook Erik de Voogd benadrukt: `Unite wil het intermediair zoveel mogelijk ontzorgen zodat hij zijn tijd zo efficiënt mogelijk kan besteden. De automatische koppeling met RNHB is hierin een belangrijke stap.’